Stil de viață sănătos

Stilul nostru de viaţă este fundația sănătății noastre! Construit pas cu pas cu ajutorul alegerilor pe care le facem, un stil de viaţă sănătos ne poate ajuta prevenim anumite afecțiuni şi să ne bucurăm îndelung de o stare de bine.

4 factori principali care favorizează arsurile gastrice – atenția asupra lor poate duce la reducerea arsurilor gastrice și evitarea bolii de reflux gastroesofagian:

  • alimentaţia – 58%
  • stresul şi oboseala – 7,3%
  • consumul de medicamente – 5,5%
  • consumul de alcool şi fumatul – 4,5%

lată, concret, câteva dintre lucrurile pe care le putem face pentru a evita arsurile gastrice şi boala de reflux gastroesofagian:

  • evitaţi alimentele care irită stomacul: dacă un anumit aliment „supără” stomacul, acesta trebuie evitat;
  • evitaţi mesele abundente şi cina cu mai puțin de 3 ore înainte de culcare;
  • evitaţi mâncarea condimentată sau grasă şi citricele, precum şi alcoolul şi tutunul (printre cei mai recunoscuţi iritanți gastrici);
  • consumaţi alimente care știţi că vă fac bine, în defavoarea celor dăunătoare; din acest „schimb”, stomacul și sănătatea au numai de câștigat;
  • rețineţi faptul nu doar ce mâncăm, ci şi felul în care mâncăm ne poate ajuta, respectiv: rezervaţi-vă timp pentru masă, mesele trebuie fie în cantităţi mici, la fel şi înghititurile;
  • reţineţi regula termică: orice arde gura, va arde şi stomacul- alimentele şi lichidele trebuie consumate călduţe, nu fierbinţi;
  • evitaţi pe cât posibil poziţia orizontală, efortul susţinut, ridicarea de greutăţi mari şi aplecările cu stomacul plin;
  • evitaţi hainele strânse pe corp, deoarece acestea cresc presiunea interabdominală, slăbind închiderea sfincterului esofagian;
  • menţineți greutatea corporală în limite normale; greutatea excesivă face să crească presiunea în abdomen şi pe stomac, cauzând refluxul acidului gastric în esofag;
  • moderati consumul de medicamente antiinflamatoare nesteroidiene. Administrarea lor trebuie limitată doar la situaţiile când medicul o recomandă şi sănătatea o cere, iar atunci, în aceste situaţii, acestea trebuie luate în timpul meselor, pentru a reduce riscul iritării mucoasei stomacului;
  • reduceţi nivelul de stres şi creşteţi nivelul de mişcare: exerciţiile fizice şi de relaxare a minţii şi a corpului aduc un aport de vitalitate, reduc apetitul, menţin corpul şi mintea în formă si ne ajută să prevenim anumite probleme de sănătate.

lată mai jos alimentele bine tolerate de cei care suferă de BRGE, cu ajutorul cărora putem transforma, cu puţină pricepere, inspiraţie şi creativitate, fiecare masă într-un moment de relaxare şi răsfăţ al papilelor gustative, şi odată cu acestea, al întregului organism. Ele ne ajută să ne bucurăm de ceea ce ne place să mâncăm, în timp ce corpul nostru se bucură de vitaminele zilnice atât de necesare. Compuneţi un meniu zilnic bine echilibrat, ţinând cont de alegerile care sunt pe placul stomacului şi se află în relaţie de respect cu starea sa de sănătate:

  • Carnea şi supa de pui (fără piele), vită (anumite părţi) şi curcanul;
  • Peştele, în special tonul şi somonul;
  • Ouăle (albuşul), kefirul, iaurtul, brânza de vaci, de capră (cu conţinut redus de grăsimi), de soia;
  • Migdalele, seminţele de dovleac şi caju;
  • Alimentele bogate în fibre: pâinea albă, de porumb, tărâţe sau multi-cereale, orezul alb şi ovăzul pot fi de ajutor deoarece acestea pot, în mod natural, ajuta la regenerarea şi calmarea mucoasei stomacului;
  • Legumele (în special gătite şi cu precădere cele verzi): anghinarele, sparanghelul, salata, andivele, cartofii dulci, mazărea, ceapa, fasolea verde, broccoli, morcovul, conopida şi varza;
  • Mierea şi fructele: în special avocado, castravetele şi bananele bine coapte, precum şi merele (şi sucul de mere), mango, zmeura, pepenele, caisele, piersicile, limetele, papaya, tangerinele şi nectarinele.

Nu uitaţi faptul suntem ceea ce mâncăm, precum şi faptul o minte sănătoasă prosperă într-un corp sănătos.